Monday, November 8, 2010

Podnošenje tuđih grešaka

Prenosi se da je Hasanu el-Basriju, neka mu se Allah smiluje, došao neki čovjek i rekao mu: "O Ebu Seide, ogovara te jedan čovjek!" On mu na to reče: "Dođi ovamo." Kada mu je došao dao mu je jedan zavežljaj svježih datula i rekao: "Ponesi mu ovo i reci mu: Dao si nam svoja dobra djela, pa mi tebi zauzvrat dajemo ove datule!" Pa mu je čovjek odnio datule i uradio kako mu bi rečeno.

Ovim se hoće reći da su sva pitanja ovoga svijeta lahka i sitna, a neki se ljudi tako lahko odriču svojih dobrih djela, pa ne brini se ako te bilo čime bude "častio" neki zavidnik, osvetnik, onaj ko se s tobom razilazi ili ko je na stranputici... Imaj na umu da će to biti na tasu tvojih dobrih djela..., znaj da time tebi raste položaj.

Prenosi se u životopisu Musaa, alejhisselam, da je rekao: "Gospodaru moj, želim nešto od Tebe." "Šta je to što želiš?" - upita ga njegov Gospodar, iako On to najbolje zna. "Želim da odvratiš jezike ljudi od mene" - reče Musa. "O Musa, tako mi Moje sile i uzvišenosti, to ni Sebi nisam priuštio. Ja ih stvaram i opskrbljujem svime što im je potrebno, a oni Me vrijeđaju i grde!"- odgovori mu Allah, džellešanuhu.

Buharija bilježi od Ebu Hurejre, radijallahu anhu, da je rekao: "Rekao je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem: "Allah Uzvišeni kaže: Čovjek Me vrijeđa, a nije on dostojan Mene da vrijeđa, i u laž Me utjeruje, a nije toga dostojan. Vrijeđa Me time što govori da sam Sebi uzeo sina, a u laž me utjeruje time što govori: Neće me ponovo proživjeti kao što me i prvi put stvorio. ",



Imam Ahmed bilježi u "Kitabuz-Zuhd" da Allah, dželle šanuhu, kaže: "Čudan si ti, o čovječe. Ja sam te stvorio, a ti drugoga mimo Mene obožavaš! Ja te opskrbljujem, a ti se drugome zahvaljuješ! Ja ti ljubav ukazujem blagodatima, iako Mi nimalo ne trebaš, a ti Meni postaješ mrskiji nepokornošću, a o Meni potpuno ovisiš! Tebi se spušta Moje dobro, a Meni se uzdiže (vraća) tvoje zlo."

Pa kad neki zlotvori vrijeđaju i grde Allaha Jednog i Jedinog, kako da ne vrijeđaju i ne grde nas koji se odlikujemo obiljem nedostataka?!

Spominje se u životopisu Ebu Bekra, radijallahu anhu, da mu je neki čovjek rekao: "Tako mi Allaha, Ebu Bekre, tako ću te uvrijediti da će to i u kabur sa tobom otići." Ebu Bekr mu na to reče: "Ne, nego će otići sa tobom u tvoj kabur, a ne sa mnom u moj!"

I rekao je istinu, neka je Allah sa njim zadovoljan. Uvreda i psovka ne ulaze sa onim na čiji je to račun rečeno, nego sa onim koji je to rekao i koji svoj jezik koristi protiv robova božijih. Pa zar je ova neznalica pomislila, ako opsuje i uvrijedi Ebu Bekra ili mu napakosti na bilo koji način, da će to otići sa Ebu Bekrom u kabur?! To je zaista pravi džehl (neznanje)!

A pogledaj kako mu je Ebu Bekr odgovorio na to: "Ne, nego će sa tobom otići u tvoj kabur." Samo to je bio njegov odgovor. Nije mu rekao: "Ne, nego ću ja tebe uvrijediti tako da će to otići sa tobom u tvoj kabur! Učiniću ti to i to! Pokazaću ja tebi to i to...! Ne, nego mu je samo rekao:"... ući će sa tobom u kabur!"

Tačno je ono što je rekao Ehu Bekr i ispravno je ono kako je postupio. Uistinu će ružna i grješna riječ i riječ koja ranjava biti nesreća, žalost i kajanje za onoga koji se drzne da njima rani svoga brata muslimana i time mu napakosti.