Ibn Kutejbe Ed-Dinuri kaže:„Mudrost i sposobnost će biti upotpunjene samo spoznajom osobina određene stvari i njihovim suprotnostima, jer se jedne putem drugih saznavaju. Svjetlost se spoznaje putem tame, znanje putem neznanja, dobro putem zla, korist putem štete, slatko putem gorkog." (Te'vilu muhtelefil-hadis, 14)
Ova činjenica je sasvim jasna iz šehadeta: 'La ilahe illallah Muhammedur-resulullah'', prvi dio šehadeta predstavlja negaciju i potvrdu, tj., negiranje i nijekanje božanstvenosti drugima mimo Allahu, Azze ve Dželle, jer ga oni ne zaslužuju; te potvrdu te božanstvenosti samo za Allaha, Azze ve Dželle. On je Jedini Istinski Bog.
Drugi dio šehadeta predstavlja negiranje dosljednog slijeđenja drugih mimo Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, i isključivu potvrdu tog slijeđenja samo za njega, sallallahu alejhi ve sellem. On je jedino stvorenje koje se s pravom dosljedno slijedi.
Stoga, prvi dio šehadeta znači: „Nema obožavanog s pravom, istinski, osim Allaha", a drugi dio znači: „Nema drugog slijeđenog s pravom, istinski, mimo Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem."
Jahja ibn Mua'z Er-Razi kaže: „Razilaženje svih ljudi vraća se na tri temeljne postavke: svaka od njih je suprotna drugoj. Kada jedna nestane, zapadne u njenu suprotnost: Tevhid je suprotan širku, Sunnet je suprotan novotariji, pokornost je suprotna nepokornosti." (El-I'atisam, 1/91)
Zato je obaveza daijama da upozoravaju muslimane na novotarije i širk, i da im naređuju tevhid i sunnet. Na ovom utemeljenju stasava poziv Allahu, Azze ve Dželle. Uzvišeni kaže:
وَلْتَكُنْ مِنْكُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلَى الْخَيْرِ وَيَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ ۚ وَأُولَٰئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ
„I neka među vama bude onih koji će na dobro pozivati i tražiti da se čini dobro, a od zla odvraćati, - oni će šta žele postići." (Ali Imran, 104)
Poziv u tevhid i sunnet predstavlja naređivanje dobra, a upozoravanje na širk i novotarije predstavlja zabranu zla. Ovim putem je Ummet, na kojeg se izlila Allahova milost, zaslužio da bude najbolji i najvrijedniji ummet koji se ikada pojavio. Uzvišeni kaže:
كُنْتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ
-„Vi ste narod najbolji od svih koji se ikada pojavio, tražite da se čine dobra djela, a od nevaljalih odvraćate, i u Allaha vjerujete." (Ali Imran, 110)
Ova činjenica je sasvim jasna iz šehadeta: 'La ilahe illallah Muhammedur-resulullah'', prvi dio šehadeta predstavlja negaciju i potvrdu, tj., negiranje i nijekanje božanstvenosti drugima mimo Allahu, Azze ve Dželle, jer ga oni ne zaslužuju; te potvrdu te božanstvenosti samo za Allaha, Azze ve Dželle. On je Jedini Istinski Bog.
Drugi dio šehadeta predstavlja negiranje dosljednog slijeđenja drugih mimo Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, i isključivu potvrdu tog slijeđenja samo za njega, sallallahu alejhi ve sellem. On je jedino stvorenje koje se s pravom dosljedno slijedi.
Stoga, prvi dio šehadeta znači: „Nema obožavanog s pravom, istinski, osim Allaha", a drugi dio znači: „Nema drugog slijeđenog s pravom, istinski, mimo Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem."
Jahja ibn Mua'z Er-Razi kaže: „Razilaženje svih ljudi vraća se na tri temeljne postavke: svaka od njih je suprotna drugoj. Kada jedna nestane, zapadne u njenu suprotnost: Tevhid je suprotan širku, Sunnet je suprotan novotariji, pokornost je suprotna nepokornosti." (El-I'atisam, 1/91)
Zato je obaveza daijama da upozoravaju muslimane na novotarije i širk, i da im naređuju tevhid i sunnet. Na ovom utemeljenju stasava poziv Allahu, Azze ve Dželle. Uzvišeni kaže:
وَلْتَكُنْ مِنْكُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلَى الْخَيْرِ وَيَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ ۚ وَأُولَٰئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ
„I neka među vama bude onih koji će na dobro pozivati i tražiti da se čini dobro, a od zla odvraćati, - oni će šta žele postići." (Ali Imran, 104)
Poziv u tevhid i sunnet predstavlja naređivanje dobra, a upozoravanje na širk i novotarije predstavlja zabranu zla. Ovim putem je Ummet, na kojeg se izlila Allahova milost, zaslužio da bude najbolji i najvrijedniji ummet koji se ikada pojavio. Uzvišeni kaže:
كُنْتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ
-„Vi ste narod najbolji od svih koji se ikada pojavio, tražite da se čine dobra djela, a od nevaljalih odvraćate, i u Allaha vjerujete." (Ali Imran, 110)