Wednesday, November 3, 2010

Osamljivanje u vremenu smutnje i razilaženja

Ebu Seid prenosi od Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem da je rekao :“Bliži se vrijeme kada će najbolji imetak čovjeka biti ovce koje će čuvati po obroncima planina u nadi da sačuva svoju vjeru od iskušenja “. (Buhari)

Takođe se od Ebu Seida prenosi da je neki čovjek došao kod Allahova poslanika, sallallahu alejhi ve sellem i upitao ga: „Koji je čovjek najbolji?“ pa mu je Allahov poslanik odgovorio „Onaj koji se bori na Allahovom putu sobom i sa svojim imetkom“. On upita:“ A zatim ?“ „Vjernik koji čuva ovce po obroncima planina i koji je napustio ljude.“

Imam Nevevi u komentaru Muslima kaže: “Pod ovim se ne misli samo na planinske obronke već se misli na osamljivanje i izolaciju a obronci su spomenuti samo kao metafora jer su to najčešće napuštena mjesta.“

Što se tiče drugog hadisa, hafiz ibnul Hadžer je rekao u „Fethu“: “Vjernik koji se osami je odmah nakon mudžahida zato što onaj koji se miješa sa ljudima ne može garantovati da će se sačuvati grijeha i da ti grijesi neće nadmašiti njegova dobra djela koja proizilaze iz druženja sa ljudima.Ali biti izoliran se smatra prečim samo u vremenima smutnje (fitne)“.

Što se tiče osamljivanja u vremenu mimo smutnje od koje se čovjek boji za svoju vjeru učenjaci su se razišli po tom pitanju.Većina ih smatra da je tada preče miješanje sa ljudima od izolacije i to dokazuju hadisom u kojem Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem kaže:“Vjernik koji se miješa sa ljudima i strpljivo podnosi njihova uznemiravanja imaće veću nagradu od čovjeka koji se ne miješa sa ljudima i ne podnosi njihova uznemiravanja." (Tirmizi, sahih)



San'ani u Subulu-selamu kaže:“Ovaj hadis ukazuje da je miješanje sa ljudima u kojem čovjek naređuje dobro a odvraća od zla i prema njima se odnosi na lijep način bolje od nemiješanja sa ljudima“.

Prenosi se od Huzejfe ibni Jemana - radijallahu anhu – da je rekao: "Ljudi su pitali Allahovog Poslanika sallallahu alejhi ve selleme o dobru, a ja sam ga pitao o zlu, bojeći se da me ne zadesi, pa sam rekao:O Allahov Poslaniče zaista smo bili u džahilijetu i zlu, pa nam je Allah podario ovo dobro, pa da li poslije ovog dobra ima zla?Rekao je: Da.Pa sam rekao: A da li poslije tog zla ima dobra?Rekao je: Da, ali u njemu je dehn.Rekao sam: A šta je to dehn?Rekao je: Ljudi koji će uspostavljati sunnet na način na koji se on ne uspostavlja i koji će upućivat na način na koji se ne upućuje.Pa sam rekao: Da li poslije ovog dobra ima zla?Rekao je: Da, pozivači na vratima džehennema, onaj ko im se odazove bace ga u njega.Pa sam rekao: O Allahov Poslaniče opiši nam ih.Rekao je: Da, to su ljudi naše kože i oni koji govore našim jezicima.Rekao sam: O Allahov Poslaniče šta me savjetuješ ako me zadesi to vrijeme?Rekao je: Drži se džemata muslimana i njihovog imama.Pa sam rekao: Pa šta ako ne budu imali niti džemata niti imama? Rekao je: Kloni se svih tih skupina, pa makar se uhvatio za stablo drveta sve dok te smrt ne zadesi, a ti si na ovom." (Mutefequn alejhi)

Hafiz ibn Hadžer u el-Fethu prenosi od Taberija da je rekao.”Kada ljudi ne budu imali imama i raziđu se na skupine i partije, ne slijedi nijednu od ove grupe, drži se podalje ako si u mogućnosti da ne bi upao u zlo.Ali ukoliko postoji džemat koji istinski slijedi pravi put, onda im se moraš pridružiti kako bi povećao njihov broj i sarađivao sa njima u dobru jer u tom slučaju ta grupa predstavlja džemat muslimana za takvog čovjeka u tom vremenu”.

verwandter Beitrag: "O vjernici, brinite se o sebi..."