Saturday, April 27, 2013

„Ne gledaj osim prema nebu..."



1 – Ibn Džad'an prenosi:

„Omer je čuo čovjeka kako dovi: 'O Allahu, učini me od malobrojnih!'
Pa ga je Omer upitao: 'O Allahov robe! A ko su malobrojni?'
Čovjek odgovori: ' Čuo sam Allahove riječi: „a malo je onih koji su s njim vjerovali...“ i „...a malo je zahvalnih među robovima mojim...“
Pa Omer reče: „Svi su učeniji od Omera!“

(Uluvv al-Himmah)

 2 – Sufjan bin Ujejne je rekao:

„Idi putem istine i ne budi obeshrabren malim brojem onih koji idu njime.“

(Uluvv al-Himmah)

3 – Fudajl ibn Ijjad je rekao:

„Drži se puta upute i ne budi pogođen malim brojem ljudi koji idu tim putem, a čuvaj se puta zablude i ne budi zavaran velikim brojem ljudi koji sebe uništavaju na tom putu.“

(Uluvv al-Himmah)

4 – Sulejman ad-Darani je rekao:

„Kada bi svaki čovjek na svijetu počeo da sumnja u istinu, ja bih ostao ubjeđen u nju makar bio  sam.“

(Uluvv al-Himmah)


5 – Neki od ispravnih ljudi su rekli:

„To što si sam na tom putu u potrazi za onim što tražiš je dokaz tvoje iskrenosti u potrazi za tom stvari.“

(Uluvv al-Himmah)

6 – Ibn Tejmijje je rekao:

...u pogledu ajeta: „Doista je Ibrahim bio jedan ummet sam, pokoran i pravovjeran.“ 'Što znači da je on bio jedini vjernik a ostali ljudi su bili nevjernici.'

(Medžmu al-Fetawa, 11/436)

7 – Muhammed Ahmed a-Rašid je rekao:

„Što se tiče usamljenosti i stranosti stranaca pomenutih u hadisu: '...blago se strancima,' onda je to stranost u odnosu na stvarnost oko takve osobe. U značenju blago se njima zbog rijetkosti takvih ljudi i njihovog malog broja u odnosu na okeane zablude.A što se tiče svijeta emocija i osjećanja, onda sam vjernik ima u svojoj vjeri bliskog prijatelja i saputnika koji mu olakšava osjećaj stranosti i usamljenosti.“

(Al-Muntalak)

8 – Ibnul Kajjim je rekao:

„Takva osoba ne biva obeshrabrena zbog onih koji se razlikuju od njega i koji mu se suprotstavljaju, jer su oni manjeg značaja iako su veći u broju kao što su neki od selefa rekli: 'Slijedi put istine i ne budi obeshrabren malim brojem onih koji idu njime.' Svaki put kad se osjećaš obeshrabrenim što si sam na tom putu pogledaj na one prije tebe i nastoj da im se priključiš, a okreni se od svih drugih jer ti oni neće koristiti ni najmanje kod Allaha. Ako se desi da ih vidiš negdje na tom putu kojem hodiš, ne okreći se kako bi gledao na njih, jer ako to uradiš oni ćete odvratiti i jednostavno usporiti tvoje napredovanje.“

(Medaridž as-Salikin)

9 – Sejjid Kutb je rekao:

“Brate moj, nastavi ići i ne osvrći se
Tvoj put je obojen krvlju (t.j.borbom)
Ne gledaj na to, ni ovdje ni tamo
i ne gledaj osim prema Nebu...

(Divan Sejjid Kutb)