Wednesday, December 15, 2010

0 vrijednosti ehlu bejta i obaveze prema njima i šta je obaveza prema njima i zabranjeno od pretjerivanja

Ehlu bejt je Muhammedova, sallallahu alejhi ve sellem, porodica kojima je zabranjena sadaka. Među njih spadaju; Alijina porodica, Džaferova porodica, Ukajlova i Abbasova porodica, sinovi Harisa ibn Abdul-Mutalliba, Poslanikove, sallallahu alejhi ve sellem, žene i njegove kćeri zbog riječi Uzvišenog:
إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا
«Allah želi da od vas, o porodico Poslanikova, grijehe odstrani, i da vas potpuno očisti.» (Ahzab, 33)
Imam ibn Kesir, Allah mu se smilovao, kaže: «Onaj ko dobro prouči Kur'an ne sumnja da Poslanikove, sallallahu alejhi ve sellem, žene ulaze u značenje riječi Uzvišenog: «Allah želi da od vas, o porodico Poslanikova, grijehe odstrani, i da vas potpuno očisti.» Kontekst Kur'anskog kazivanja ukazuje na njih. Zbog toga u sljedećem ajetu poslije pomenutog kaže:«I pamtite Allahove ajete i mudrost, koja se kazuje u domovima vašim» Tj., radite po onome što Allah, Azze ve Dželle, objavljuje svome Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem, u svojim kućama od Kur'ana i sunneta. Ovo mišljenje zastupa Katade i drugi. Tj., spomenite ovu blagodat s kojom ste posebno odlikovane između ostalog svijeta, tj., da objava silazi u vašim kućama mimo ostalog svijeta. Aiša je siddika-iskrena, kćer Es-Siddika-iskrenog i najpreča je u pogledu ove blagodati. Na nju se pogotovo odnosi ova Allahova milost jer Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem, nije silazila objava dok je bio u postelji drugih žena mimo nje kao što je na to ukazao Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem. Neki učenjaci kažu da Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, nije oženio djevojku mimo nje i da sa njom prije nije uživao ni jedan čovjek pa zbog toga dolikuje da ona jedino bude odlikovana ovom počasti i visokim stepenom mimo ostalih njegovih, sallallahu alejhi ve sellem, žena. Ako se njegove žene smatraju od ehlu bejta-njegove porodice onda je njegova porodica preča ovom nazivu.


Ehlu sunnet i džemat vole ehli bejt tj., Poslanikovu, sallallahu alejhi ve sellem, porodicu, uzimaju ih za prijatelje i čuvaju Poslanikov, sallallahu alejhi ve sellem, vasijet u pogledu njih u kojem je na dan Gadir huma rekao: «Opominjem vas Allahom u pogledu moje porodice.« Bilježi ga Muslim.

Ehlu sunnet ih voli i odaje im počasti jer to spada u ljubav prema Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem, i odavanje počasti njemu. Za sve to se uslovljava da budu sljedbenici sunneta i ustrajni na vjeri kao što su bili njihovi preci. Abbas i njegovi sinovi, Alija i njegovi sinovi. A što se tiče onih koji se suprostavljaju sunnetu i nisu ustrajni na vjeri nije dozvoljeno sa njima prijateljevati pa makar bili i od ehli bejta.

Stav ehli sunneta prema ehli bejtu je pravedan, vole i prijateljuju one koji su ustrajni na sunnetu i vjeri a odriču se onih koji se suprostavljaju sunnetu i koji su skrenuli sa pravog puta pa makar to bili pripadnici ehli bejta. To što je neko od Poslanikove, sallallahu alejhi ve sellem, porodice i njegove familije neće mu ništa koristiti sve dok ne bude praktikovao vjeru i bude ustrajan na njoj.

Prenosi Ebu Hurejre da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, ustao kada mu je objavljen ajet: «I opominji svoju bližu rodbinu», i rekao: «O skupino Kurejšija, otkupite se, ja vam kod Allaha ništa ne mogu koristiti. O Abbase ibn Abdul-Mutallibe ja ti kod Allaha ništa neću moći pomoći, o Fatima kćeri Muhammedova traži mi šta hoćeš od imetka ja ti kod Allaha ništa neću moći pomoći.» Bilježi ga Buharija.

A u drugom hadisu stoji: «Koga uspore njegova djela neće ga ubrzati njegovo porjeklo.» Bilježi ga Muslim.

Ehlu sunnet i džemat se odriču pravca rafidija koji zastranjuju i pretjeruju u pogledu nekih pripadnika ehli bejta, te im pripisuju bezgrešnost. Odriču se i nasibija koji ispoljavaju neprijateljstvo spram dobrih pripadnika ehli sunneta te ih napadaju. Odriču se novotara koji slijede izmišljotine i pripadnike ehli bejta uzimaju kao posrednike u približavanju Allahu i smatraju ih bogovima mimo Allaha, Azze ve Dželle.

Ehlu sunnet u ovom i drugim poglavljima se drže umjerenosti i pravog puta u kojem nema zanemarivanja niti pretjerivanja, nemarnosti niti zastranjivanja u pogledu ehli bejta i drugih. Istinski sljedbenici ehli bejta koji su ustrajni na vjeri niječu svako zastranjivanje u pogledu njih i odriču se od fanatika. Alija, radijallahu anhu, je spalio u vatri fanatike koji su ga smatrali božanstvom. Ibn Abbas se složio oko ubijanja pomenutih fanatika s tim da je smatrao da ih je trebalo pogubiti sabljom a ne vatrom. Alija, radijallahu anhu, je tražio Abdullaha ibn Sebe'a (začetnika šija) vođu fanatika kako bi ga pogubio ali je on pobjegao i sakrio se.