Wednesday, December 22, 2010

Vrijednost znanja nad ibadetom

Amr b. Kajs el-Melai kaže da je Allahov Poslanik, sallallahu tlejhi ve sellem, rekao: "Vrijednost znanja veća je od vrijednosti ibadeta, a stub i vrhunac vjere jeste skromnost“.

Ovdje se misli na dobrovoljni ibadet odn. da je traženje znanja bolje od dobrovoljnog namaza, dobrovoljnog posta i na ovoj činjenici je konsenzus islamskih učenjaka, jer znanje koristi i drugima, dok ibadet koristi samo onome koji ga čini, a Allah najbolje zna.

Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je rekao: "Doista vi živite u vremenu kada je mnogo učenjaka, a malo govornika; malo onih koji traže, a mnogo onih koji daju. U njemu je djelo vrednije od znanja. A doći će vrijeme kada će biti malo učenjaka, a mnogo govornika, malo onih koji daju, a mnogo onih koji traže. Znanje u njemu bit će vrednije od djela. "Ahmed (5/155), Malik (91), Buharija u "Edebul-mufredu" (789).

Abdullah b. Mutarrif b. eš-Šehir rekao je: "Veliki udio u znanju draži mi je od velikog udjela u ibadetu. Da budem izliječen i na tome da zahvalim draže mi je nego da budem iskušan pa da se na tome strpim. Pogledao sam u dobro u kojem nema nimalo zla, pa nisam vidio ništa slično opraštanju i zahvali."

Ishak b. Mensur kaže: "Spomenuo sam Ahmedu b. Hanbelu njegove riječi: 'Obnavljanje znanja u jednom dijelu noći draže mi je nego da taj dio noći provedem u noćnom namazu.' 'Na koje znanje misliš?', upitao sam ga. Rekao je: 'To je znanje koje koristi drugim ljudima u njihovoj vjeri.' 'U abdestu, namazu, postu, hadždžu, razvodu braka i sličnome?', upitao sam ga. Odgovorio je: 'Da.'"



Muhammed b. Muslim b. Šihab ez-Zuhri je rekao: "Uzvišeni Allah nije obožavan ničim boljim od proučavanja vjere." A u drugom predanju: "...znanja."


Ibn Vehb je rekao: "Jedne prilike sjedio sam kod Malika b. Enesa. Nastupilo je vrijeme podne ili ikindija-namaza, a ja sam učio pred njim. Pogledao sam u znanje koje se nalazilo pred njim, a zatim sam pokupio svoje knjige i ustao da klanjam. Malik me upita: 'Šta je to?' 'Ustao sam da klanjam', odgovorih mu. 'Doista je to čudna stvar! Ono zbog čega si ti ustao nije vrednije od onog u čemu si bio, ako njegova namjera bude ispravna', reče mi Malik."

Er-Rebi'a b. Sulejman je rekao: "Čuo sam Šafiju da kaže: 'Traženje znanja je vrednije od dobrovoljnog namaza.'"

Sufjan es-Sevri, rahmetullahi alejhi, rekao je: "Nema vrednijeg djela od traženja znanja, pod uvjetom da je nijjet ispravan."

Sahihu džami‘ bejani el ‘ilmi ve fadlihi - Ibn Abdul-Berr