Friday, June 13, 2008

Nazivi sljedbenika sunneta i njihove osobine


1. Ehlu Sunnet vel-Džemat su oni, koji su na onome na čemu su bili Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, i njegovi ashabi. Oni se pridržavaju Vjerovjesnikovog, sallallahu alejhi ve sellem, Sunneta..

Oni su ashabi, tabi’ini i vođe Upute koji ih slijede. To su oni koji su bili istrajni u slijeđenju i udaljavali se od uvođenja novotarija, u bilo kojem prostoru ili vremenu. Oni ostaju i potpomognuti su sve do Sudnjeg dana.
(Mebahisu fi aqideti Ehli sunnet vel džemat, šejh Nasir Abdulkerim Uqla,13)

Nazvani su tim imenom zato što se pripisuju Poslanikovom, sallallahu alejhi ve sellem, Sunnetu i što se ujedinjuju oko njegovog prihvatanja, javno i tajno, govorom i djelom, te uvjerenjem (akidom). (Fethu Rabbi el berijeti ..., El Usejmin, 10; Šerh aqidetu Vasitijje, Fevzan, 10)

Od Avfa ibn Malika, radijAllahu anhu, prenosi se da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao:

Židovi su se razišli na 71 skupinu. Jedna je u Džennetu, a 70 u Vatri. Kršćani su se razišli na 72 skupine. 71 je u Vatri, a jedna je u Džennetu. Tako mi Onoga u čijoj je ruci Muhammedova duša, moj Ummet će se razići na 73 skupine. Jedna je u Džennetu, a 72 u Vatri.“ Rečeno je: „Allahov Poslaniče, a ko su oni? Odgovorio je: Džemat.



(Ibn Madže, Kitabu el fiten, 321/2,3992; Ebi Davud, Kitabu Sunne, 197/4,4596; Ibn ebi Asim, Kitabu sunne, 32/1,63; Sahih El Albani fi Sahihu Ibn Madže, 364/2.)


X (prim.Židovi i kršćani koji će u Džennet, su oni koji su ispravno i izvorno slijedili poslane im poslanike i Objave, ne čineći širk, sve dok se nije pojavio sljedeći poslanik koji im je došao. Ukoliko bi ga odbacili, makar radili po ispravnom iz vjerozakona prije poslanog poslanika, postali bi nevjernici i od stanovnika Vatre. Isti je slučaj sa današnjim, koji ne priznaju Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem, niti ga slijede, pored toga što je u mnogome iskrivljeno ono što danas rade.)

U Et-Tirmizijevoj predaji od Abdullaha ibn Amra prenosi se da su rekli: „A ko je ta skupina, Allahov Poslaniče?“ Odgovorio je: „Ona koja se pridržava onoga na čemu sam ja i moji ashabi.“ (Sunnen Tirmizi, Kitabu iman, Ma džae fi iftiraq hazihi umme, 26/5,2641)

2. Spašena grupa, tj., spašena od Vatre.

Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, ju je izdvojio kada je spominjao skupinu, rekavši: „Sve su u Vatri osim jedne.“, tj., ona nije u Vatri. (Min usuli ehlis sunnet vel džemat, El šejh Salih el Fevzan, 11)

2. Potpomognuta skupina.

Od Muavije, radijAllahu anhu, prenosi se da je čuo Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, kako govori:

„Neprestano će jedna grupa iz moga Ummeta izvršavati Allahovu naredbu. Neće im naštetiti onaj ko ih napusti ili im se suprostavi, sve dok ne dođe Allahova odredba, a oni su prepoznatljivi među ljudima.“ (Buhari, Kitabu menaqibi, 225/4, 3641; Muslim Kitabu imare, 1524/2, 1037)

Od El-Mugire ibn Šu’be se prenosi slična predaja.
(Buhari, Kitabu menaqibi, 225/4, 3641; Muslim Kitabu imare, 1524/2, 1037)

Od Sevbana, radijAllahu anhu, se prenosi da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: „Neprestano će jedna grupa iz moga Ummeta pomagati Istinu. Neće im naštetiti onaj ko ih napusti sve dok ne dođe Allahova odredba, a oni će biti takvi.“
(Sahih Muslim, Kitabu imare, 1523/2, 1920)

Od Džabira ibn Abdullaha prenosi se slična predaja.
(Sahih Muslim, Kitabu imare, 1523/2, 1923)

4. Oni koji se pridržavaju Allahove Knjige i Sunneta Nje-govog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, te onoga na čemu su bile prve prethodne generacije iz reda muhadžira i ensarija.

Zato je Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, o njima rekao:
„Ona na čemu sam ja i moji ashabi.“, tj., oni su na istome na čemu sam ja i moji ashabi.(Sunnen Tirmizi, Kitabu iman, Ma džae fi iftiraq hazihi umme, 26/5, 2641)

5. Oni su lijep uzor koji upućuje na Istinu i po njoj postupaju.

Ejjub Es-Sihtijani kaže. „ U sreću mladića i nearapa spada da ih Allah uputi na učenjaka od sljedbenika Sunneta.“ (Šerh usulu ittiqad ehlis sunneti vel džemat, Imam Lalikai, 66/1, 30)

El-Fudajl ibn Ijad kaže: „Allah ima Svoje robove kojima će oživjeti pokrajine, a oni su sljedbenici Sunneta. Ko shvata šta mu ulazi u njegov stomak od onoga što mu je dozvoljeno, spada u Allahovu stranu.“ (Šerh usulu ittiqad ehlis sunneti vel džemat, Imam Lalikai, 72/1, 51)

6. Sljedbenici Sunneta su odabranici među ljudima, koji zabranjuju novotarije i sprječavaju sljedbenike novotarija da ih čine.

Ebu Bekr ibn Ajjaš upitan je: „Ko je Sunnija?“ Odgovorio je: „Onaj, kada se spomenu strasti on se ni za jednu od njih fanatično ne veže.“ (Šerh usulu ittiqad ehlis sunneti vel džemat, Imam Lalikai, 72/1, 53)

Šejhul-islam Ibn Tejmijjje spominje: „Sljedbenici Sunneta su najbolji ljudi među Ummetom i oni su umjereni na ispravnom pu- tu, putu Istine i sredine.“
(Medžmu’u fetava, šejhul-islam Ibn Tejmijje, 368-369/3)

7. Sljedbenici Sunneta su usamljenici (pojedinci) kada se ljudi iskvare.

Od Ebu Hurejre, radijAllahu anhu, prenosi se da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao:

„Islam je počeo sa usamljenicima (sa pojedincima) i ponovno će biti usamljen kao što je počeo, pa blago li usamljenicima !“(Sahih Muslim, Kitabu iman, 130/1, 145)

U predaji od Imama Ahmeda od Abdullaha ibn Mesuda , radijAllahu anhu, prenosi se da je rečeno:

„Ko su usamljenici?“ Rekao je. „Ljudi tuđinci u svojim plemenima.“ (Imam Ahmed ibn Hanbel, El Musned, 398/1)

U predaji od Imama Ahmeda od Abdullaha ibn Amra ibn El-Asa, radijAllahu anhu, prenosi se da je rečeno:

„Ko su usamljenici, Allahov Poslaniče?“ Odgovorio je: „Dobri ljudi među lošim ljudima. Više im se ljudi protivi nego što im se pokorava.“ (Imam Ahmed ibn Hanbel, El Musned, 177/2, 222)

U predaji, koja dolazi drugim putem (prenosiocima), kaže se: „Oni koji su ispravni kada se ljudi pokvare.“ (Imam Ahmed ibn Hanbel, El Musned, 173/4)

Sljedbenici Sunneta su usamljenici među mnoštvom sljedbenika novotarija, strasti i sekti.

Sljedbenici Sunneta nose znanje i ljudi su tužni zbog rastanka s njima.

Sljedbenici Sunneta nose znanje i štite ga od iskrivljavanja ekstremista, svojatanja besposličara i tumačenja neznalica.

Zbog toga je Ibn Sirin rekao: „Ashabi nisu pitali za lance prenosilaca, ali kada se desila smutnja, rekli su: „Naslovite vaše prenosioce!“ Gledalo bi se u sljedbenike Sunneta i njihov hadis bi se uzimao. Gledalo bi se u sljedebnika novotarija, pa se njihov hadis ne bi uzimao.“ (Sahih Muslim, El muqadimeh, 15/1)

Sljedbenici Sunneta su oni za kojima ljudi žale ako ih napuste.

Zato je Ebu Ejjub Es-Sihtijani rekao: „Kada budem obaviješten o smrti nekog čovjeka od sljedbenika Sunneta, kao da sam izgubio jedan od svojih tjelesnih organa.“

Rekao je također: „Oni koji priželjkuju smrt sljedbenika Sunneta žele da ugase Allahovo svjetlo svojim ustima. Allah će upotpuniti Svoje svjetlo, pa makar nevjernicima bilo krivo.“

(Šerh usulu ittiqad ehlis sunneti vel džemat, Imam Lalikai, 66/1,29; 68/1,35)