Friday, June 13, 2008

Proslava 15. noći mjeseca ša’bana (lejletul-beraet) te njeno određivanje za klanjanje i određivanje njenog dana za post


Imam Muhammed ibn Veddah el-Kurtubi sa lancem preno-silaca od Abdur-Rahmana ibn Zejda ibn Eslema prenosi da je rekao: „Nisam zatekao nijednog od naših učenjaka, niti islamskih pravnika da se obaziru na petnaestu noć mjeseca ša’bana. Nisam nijednog od njih zatekao da spominje Mekhulov hadis.“ (Ibn ebi Asim fi es-sunneh, 512; Ibn Hibban, 5665; Taberani fi el kebir, 109/20; Ebi Neim fi el hilajeh, 191/5; Bejheqi fi iman, 272/5,6628) Nije vidio da ona ima posebne vrijednosti u odnosu na ostale noći. (Imam Ibn Veddah, El bid’a ve nahia anha, 119)
Imam Ibn Veddah sa svojim lancem prenosilaca prenosi da je Ibn Ebu Mulejki rečeno da Zijad En-Numejri govori da je nagrada u petnaestoj noći ša’bana poput nagrade u noći Lejletul-kadr. Ibn Ebu Mulejke je rekao: „Da sam ga čuo i da je u mojim rukama bio štap, udario bih ga njime.“ A Zijad je bio kadija.
(Ibn Veddah, El bid’a, 125, El havadis vel bid’a, Ebi Bekr et-Tartuši, 235)



Imam Ebu Šameh kaže: „Što se tiče elfijje to je namaz u petna-estoj noći ramazana koji je nazvan tako zato što se u njemu hiljadu puta prouči Kul huvallahu ehad. Ovaj namaz ima stotinu rekata. Na svakom rekatu se po jedanput uči Fatiha, sura El-Ihlas deset puta. To je dug i zamarajući namaz o kojem nema nikakve predaje, osim slabe ili apokrifne. Obični ljudi su uveliko zaneseni njime. Zbog njega se u mnogim džamijama u pokrajinama koristilo osvjetljenje. On se klanja čitavu noć, a sa njim se dešavaju grijesi i nepokornosti, miješanje muškaraca i žena. Ima različitih smutnji čije strasti ne dozvoljavaju da se opišu. Pobožnjaci iz reda običnih ljudi u pogledu ovog namaza imaju čvrsto uvjerenje. Šejtan im je uljepšao tako što im ga je načinio temeljnim obredom muslimana.“
(Kitab el baas ala inkar el bid’a vel havadis, Imam Ebi Šame, 124)

Učenjak Abdlul-Aziz ibn Baz kaže: „Nije dozvoljeno muslimanu da ovo uvodi u Allahovu vjeru, svejedno radio to pojedinačno ili zajednički, tajno ili javno, zbog općenitog Vjerovjesnikovog, sallallahu alejhi ve sellem, hadisa u kome se kaže: „Ko uradi neko djelo koje nije u skladu sa onim na čemu smo mi, ono mu se odbacuje.“
Postoje i drugi dokazi koji ukazuju na negiranje novotarija i upozorenje na njih.“ (Et-tahzir minel bid’a, El šejh ibn Baz, 26)

Prema onom što je rečeno u govoru Imama Ibn Veddaha, Imama Et-Tartušija, i Imama Abdurrahmana ibn Ismaila, pozantog kao Ebu Šameh, te Hafiza Ibn Redžeba i Abdul-Aziza ibn Baza, jasno je da je posvećivanje, petnaeste noći mjeseca ša’bana, namazu ili nekom drugom ibadetu, neutemeljeno i novotarija je koja nema osnove ni u Knjizi ni u Sunnetu, niti je to činio ijedan od ashaba Vjerovjesnika, sallallahu alejhi ve sellem.